Steam bude mimo her prodávat i programy

Populární platforma k digitální distribuci her si získala svoji oblíbenost především díky své jednoduchosti a dostupnosti. Stačí zvolit libovolnou položku, provést platbu a ihned se daná součást nabídky stává majetkem zákazníka. Steam přitom jasně dominuje v oblasti her. Pořídit lze i další stáhnutelný obsah (DLC) či nejrůznější oficiální herní příručky. Aby všechny informace schopné přesvědčit hráče o kvalitách titulu byly pohromadě, tvoří nedílnou součást i sekce obsahující dema. Nákupem to však nekončí, protože o další zábavu se dokáže postarat propracovaný ekosystém zajišťující spojení s komunitou. Ta například ráda loví obtížněji získatelné achievementy. Tento fungující koncept přitom brzy obohatí nová součást – běžné programy. Ty se měly objevit již 5. září, toto datum však bylo očividně promeškáno.

Společnost Valve, jenž Steam provozuje, však rozhodně neměla poklidné období. K podstatnému vylepšení došlo v oblasti komunitních funkcí. Ty teď více méně kopírují některé koncepty známé ze sociálních sítí, stále však zachovávají hlavní důraz na hry. Za zmínku stojí i velmi zajímavý projekt Greenlight. Ten je určen malým vývojářům, jenž disponují vlastním návrhem jedinečného titulu. Ke zveřejnění na Steamu však nemají dostatečnou veřejnou podporu, což má změnit právě Greenlight. Uživatelé si procházejí dostupnou práci a hledají hru s potenciálem. Nutno však podotknout, že záhy se objevila řada nehotových či kompletně smyšlených náčrtů, které autoři nijak nerozšířili. Odpověď na sebe nenechala dlouho čekat a Valve přistoupil k zavedení registračního poplatku ve výši 100 dolarů (finance po zaplacení putují na charitativní účely).

Povinnosti spojené s uvedením výše zmíněných vlastností Steamu patrně pozdržely uvedení neherního software. Ten má dle názoru řady osob představovat konkurenci k Windows Store.

O Ondřej Směták

Student, který se intenzivně zajímá o oblast IT a to především z pohledu webmastera a programátora GUI aplikací.